Haber

Egeli bilim insanlarının projesi çoklu zeka gelişimine katkı sağladı

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu’nun (TÜBİTAK) farklı programları kapsamında en çok proje üreten ve projeleri en çok kabul gören üniversite Ege Üniversitesi (AB), başarılı çalışmaları ile adından söz ettirmeye devam ediyor. akademisyenler. Egeli bilim insanlarının yürüttüğü “Renkli Zihinler: Doğada Spor, Bilim ve Sanat” isimli proje, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları projeleri kapsamında Türkiye’de kabul edilen 92 projeden biri oldu ve kabul edilen 4 projeden biri olarak hayata geçirildi. İzmir’de.

Uzman öğretmen Bahar Yolcu Tetik’in gözetiminde uzman, araştırmacı, eğitmen ve rehber olarak Doç. Dr. Olcay Kiremitçi, Arş. Görmek. Berkcan Boz, Dokuz Eylül Üniversitesi Necati Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi öğretim üyeleri Doç. Dr. Murat Kangalgil ve Doç. Tuğbay İnan, EÜ Botanik Bahçesi ve Herbaryum Araştırma ve Uygulama Merkezi öğretim üyesi Doç. AB Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Hasan Yıldırım, Doç. Zafer Derin ve rehber ekipte Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı lisansüstü öğrencileri Burcu Özdemir ve Dr. Projede Ege Üniversitesi Botanik Bahçesi ve Herbaryum Araştırma ve Uygulama Merkezi öğrencisi Tuğkan Özdöl yer aldı. ve Konak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Konak Şehit Ömer Halisdemir Bilim ve Sanat Merkezi ile Ege Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi, Bornova Belediyesi kamu kurumları ile kamu kurumları arasındaki işbirliği güçlendirilmiştir.

Projenin amacı hakkında bilgi veren Doç. Kiremitçi, “Proje kapsamında Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenim gören üstün zekalı/yetenekli öğrenciler 5 gün boyunca doğada spor, bilim ve sanatla ilgili etkinliklere katıldılar. Proje sayesinde bilim, doğa ve sanatla bütünleşik spor aktiviteleri ile çoklu zeka alanlarının gelişimine zemin sağlanmıştır. Bu bağlamda üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel gerçekleri ve doğadaki olayları aktif olarak yaşıyor ve yapıyor konumunda somut olarak deneyimleyerek kavramaları ve anlamlandırmaları sağlanmıştır. Öğrenciler, farklı doğal ortamlarda deneysel çalışma, problem çözme, araştırma-inceleme, beyin fırtınası, proje tabanlı öğrenme gibi öğretim teknikleriyle bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarda çok yönlü etkinliklere katılmıştır.

Proje kapsamında farklı alanlarda birçok akademik ve uygulamalı etkinlik düzenlendiğini belirten Doç. Dr. Doğa (Herbaryum Çalışması)’, ‘Photosfari (İğne Deliği Kamera ile Doğal Floranın Fotoğraflanması’), ‘Eski Anadolu’da Spor, Bilim, Sanat (Prehistorik Dönem) (Yeşilova Höyük Gezisi)’, ‘Doğa Tarihinin Sürekliliği (Doğal Tarih Müzesi) )’, ‘Ülkemizin Bitki Zenginliği ve Dünya Flora Örnekleri (Botanik Bahçesi ve Herbaryum Araştırma ve Uygulama Merkezi Gezisi)’, ‘Sabah Sporları (Çocuk Yogası ve Nefes Egzersizleri) ile Güne Merhaba’, ‘Spor Bilim ve Sanat Temalı Dijital Oryantiring (Artırılmış Gerçeklik ve Algoritmik Düşünme)’, ‘Permakültür Eğitimi’, ‘Doğadan Müzik (Doğada bulduğumuz malzemelerle çalgı yapmak)’, ‘Yeryüzü Sanatı (Doğada bulunan malzemelerle doğaya zarar vermeden kalıcı iz bırakmak)’, ‘ Atıktan Bilime (Kinetik Şekillendirme üre)’, ‘Atıktan Spora (Spor Gereçleri)’, ‘Atıktan ‘Sanat (Duvar Süsleme)’ başlıkları altında farklı alanlardaki etkinliklerimize katılarak farklı doğal ortamlarda deneme fırsatı buldular. Ayrıca öğrencilerin problem çözme becerilerini, çoklu zeka alanlarını, spora ve doğaya karşı tutumlarını ölçmek için ön ve son testler yapılmış ve üstün yetenekli/zeki öğrencilerin proje boyunca gelişimleri takip edilmiştir.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu